keskiviikko 15. lokakuuta 2014

VIISARIKELLOT ja KIVIJALKAKAUPPA

Illat ja aamut vaan pimenee mutta myös upea ruska on saapunut. Sen myötä minulla on ilo esitellä Turun kaunein työmatkamaisema. Ihastelkaa!!

Kauniin ruskan ihastelun ohessa kelloliikkeessä on nyt käyty vilkastakin keskustelua lasten rannekellon käytöstä. Vanhemmat  ja pienten koululaisten opettajat ovat tuoneet esiin, että nykylapset eivät millään opi tuntemaan viisarikelloa, kännyköissä kun on se digitaaliaika.
Niinpä. Meikäläisen ikäiset - tai siis kaikki ennen kännykkäboomia syntyneet tunnistavat jo lyhyelläkin vilkaisulla, heikossakin valaistuksessa viisareiden asennosta senhetkisen kellonajan.
Tyttöjen LEIJONA kello
Niinpä täällä kelloliikkeessä LEIJONA lastenkellojen ympärillä on käynyt melkoinen kuhina, kun on valittu viisarikelloa lahjaksi pienelle eskarilaiselle, ekaluokkalaiselle, kummitytölle tai pojalle. Ja se riemu ja määrätietoisuus kellohyllyn äärellä, kun kellon uusi omistaja saa valita uuden LEIJONAnsa ihan itse!


Olipa muuten viime viikon Turun Sanomassa iloinen mutta myös herättävä kirjoitus kivijalkaliikkeiden tulevaisuudesta.
Sen mukaan viime aikoina on ilmaantunut merkkejä siitä, että liikkeissä, paikanpäällä ostamisen suosio tekee paluuta. Kärsimättömät asiakkaat ovat kyllästyneet odottamaan verkkokauppaostoksiaan jne. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan kuluttajat haluavat ostaa kauppaliikkeestä, kunhan se hoituu verkkokaupan vaivattomuudella. Ei siis mitään avaruustiedettä ja huoli ja murhe kaupan kuihtumisesta joutaa romukoppaan.

Keväällä aloittamassani Yrittäjän ammattitutkinnossa asiaa on myös ruodittu eri näkökulmista. Lyhyesti kerrottuna kaupan syntymisen edellytys on se, että asiakas - alalla kuin alalla - kokee saavansa maksamalleen rahalle hyvän tai ainakin erittäin tyydyttävän vastineen. Se ratkaiseva tekijä voi olla hinta, palvelu, laatu jne. - miten kukin sen kokee.
Siinäpä se - laadukkaat tuotteet, ystävällinen, henkilökohtainen ja asiantunteva palvelu ja hymy kaupan päälle ovat tuoneet meille hyvän asiakasvirran näinä tiukkoina talousaikoina.
Ja ne ilmaiset parkkipaikat - niitä jaksetaan kiitellä aina!


Eli siis tiivistettynä kaikki edellä kirjoitettu: Inhoamani marraskuu lähestyy taas ja viisarikellot ja kivijalkaliikkeet ovat taas muodissa.


Oli muuten hieno tempaus Turun Palloseuralta pelata vaaleanpunaisissa pelipaidoissa viime lauantaina tärkeän asian hyväksi. Toivottavasti Roosa nauha-kampanja saa samanlaista näkyvyyttä muuallakin.
Minna Parikan suunnittelema Roosa nauha on hauska ja jotenkin sensuelli - harmi vaan että ne loppuivat jäähallilla ennen kuin turinoiltani ehdin sellaisen ostaa.
Onneksi niitä myydään muuallakin. 

Hyvä TPS!


.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti